Més informació [ Detall d'activitat

 
7000130509   Coordinació de la Xarxa de competències bàsiques Territorial
2018-2019   Seminari de coordinació. Primària-Secundària
  
   24/10/2018 - 5/6/2019 (30 hores) de 9:00h a 13:00h
   Complex Educatiu de Tarragona
   Autovia de Salou, s/n (Tarragona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Currículum d'Infantil i Primària
  
   Les sessions es realitzaran a l'aula de damunt del menjador del Complex Educatiu. De 9h a 13h.
  
Tipus activitat   XCBX Coordinació de la Xarxa de competències bàsiques Territorial
  
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018
  
Descripció i   Metodologia:   Conjunt d'actuacions de suport a centres per facilitar la reflexió sobre les competències bàsiques i la seva adquisició per part dels alumnes.
  
Objectius   1. Utilitzar els documents d'identificació i desplegament de les competències bàsiques per a la millora de les activitats competencials a l'aula.
2. Planificar, implementar i avaluar un projecte com a metodologia per a afavorir l'assoliment de les competències.
3. Reflexionar entorn a l'avaluació dels projectes.
4. Identificar eines útils per mostrar el procés d'aprenentatge de l'alumnat
  
Continguts   1. Documents d'identificació i desplegament de les competències bàsiques
2. El treball per projectes.
3. El treball cooperatiu dels docents i dels alumnes.
4. Documentació dels processos d'aprenentatge
  
Observacions   Aquesta modalitat de formació implica la participació activa dels assistents i dels claustres dels seus centres.
  
Formador/a   Equip coordinadors XCB12
  
Avaluació   Els criteris d'avaluació són:
1.Incorporar dins la Programació General Anual de Centre el pla de treball anual de la Xarxa Cb, amb indicadors d’assoliment que hauran de ser avaluats al final del curs i amb la concreció de l’espai i el temps dedicat al tema.
2.Crear un grup impulsor, que serà el responsable de desenvolupar el pla de treball, i nomenar dos coordinadors, que seran els representants del centre en les trobades periòdiques de la xarxa.
3.Pilotar o implementar les pràctiques elaborades pel grup impulsor en diferents cursos o cicles del centre i visualitzar les tasques de la Xarxa Cb en el conjunt del centre i en la seva pàgina web.
4.Difondre el treball realitzat, especialment en el propi territori, per mitjà de canals diversos (coordinació amb l’administració local i amb altres xarxes, participació en activitats formatives, jornades d’intercanvi d’experiències, tutelatges, etc.)
5.Informar la Inspecció de les tasques realitzades com a centre xarxa.
  
Requisits de  certificació   Els requisits de certificació són:
1.Desenvolupar el pla de treball, implementar pràctiques en el centre, documentar-les i difondre-les dins i fora del centre.
2.Assistir a les trobades periòdiques de la xarxa en el Departament d’Ensenyament, realitzar les tasques assignades i intercanviar experiències amb la resta de centres.
3.Crear les condicions necessàries d’espai i temps per facilitar el treball, tot consensuant el calendari de sessions que s’adapti al pla de treball de la xarxa i a l’específic del centre, i preveient un espai de treball adequat.
4.Portar al dia el portfolio de centre amb les tasques trimestrals i informar el claustre periòdicament dels avenços de l’equip impulsor.
5.Dur a terme l’avaluació de la transferència de la formació de forma col•legiada i coordinar l’elaboració de la memòria final que recull les actuacions de l’equip impulsor i l’avaluació del seu impacte.
  
Persones  destinatàries   Persones coordinadores de centres que formin part de la Xarxa de competències bàsiques que es proposin desenvolupar processos de millora en l'adquisició de les competències bàsiques del seu alumnat.
  
E-mail   jcalvo12@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   24/10/2018   0900   1300 
 Sessió 2   dimecres   28/11/2018   0900   1300 
 Sessió 3   dimecres   23/01/2019   0900   1300 
 Sessió 4   dimecres   20/02/2019   0900   1300 
 Sessió 5   dimecres   03/04/2019   0900   1300 
 Sessió 6   dimecres   05/06/2019   0900   1300 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent